יועץ פרישה למנהלים ועובדים בכירים במגזר הציבורי

הפרישה לגמלאות אינה עוד שינוי בציר הקריירה התעסוקתית של המנהל והעובד הבכיר בשירות הציבורי. מדובר בשינוי ומעבר , מסוג אחר שהכרנו, אשר מזמינים יצירת תוכן ומשמעות לדרך החדשה. מעבר זה, שעיקרו במקרים רבים, עזיבת מערכת ציבורית לאחר הרבה שנים של עבודה, אינו שינוי של מה בכך.

המציאות כיום, של עלייה משמעותית בתוחלת החיים בגיל הפרישה יוצרת הזדמנות לבניית הסתכלות אחרת של כל מי שפורש לפנסיה מארגון ציבורי, שעיקרה ראיית הפרישה כתהליך הדורש ניהול אקטיבי של יצירת אלטרנטיבות וכיווני פעולה בתחומים מגוונים של תעסוקה, התנדבות , יזמות ועוד.

המעבר מארגון ציבורי מאורגן ומסודר  לסביבה החדשה של אחרי הפרישה מהעבודה, יוצר את הצורך בשינוי המיקוד של  המנהל והעובד הבכיר במגזר הציבורי, מראייה ממוקדת ארגון לראייה ממוקדת אישית המנסה לבחון אפשרויות וכיוונים מחודשים בהם הפורש יבוא לידי ביטוי ומשמעות.

יועץ פרישה לגמלאות : הדרך לשלב את המקום החדש בחיים בראש סולם העדיפות

בעידן המודרני, המציאות הפנסיונית של גיל הפרישה מתכתבת עם מציאות טכנולוגית, ניסיון, ידע, וכלים שצבר הגמלאי. לא מעט גמלאים, כולל גמלאים מנהלים במגזר הציבורי,  מוצאים את עצמם בעידן שבו יש יותר זמן לחיות, ליהנות, ללמוד, להעשיר ולעשות דברים לנשמה!

 מנהלים ועובדים בכירים במגזר הציבורי , אם אתם נמצאים בשלב  בו יש מיצוי של וותק ותפקידים ואתם חושבים על פרישה או מעבר לקריירה חדשה, יועץ פרישה יכול להיות המלווה האידיאלי. זהו אדם שיוכל לספק לכם את הכלים והייעוץ הנדרשים להתמודד עם האתגרים החדשים של התקופה החדשה!

מהו יועץ פרישה לגמלאות?

יועץ פרישה לגמלאות הוא מומחה שמספק לציבור רחב של פורשים ייעוץ והכוונה בענייני פרישה, מעבר קריירה, ניהול זמן, ותחושת משמעות לעתיד. עבודתו של יועץ פרישה אינה נעשית רק בסוף הדרך, אלא כמו מורה ומדריך, הוא נותן ייעוץ לכלל התהליכים המתמשכים לפרישה, כאשר בעיקרון רצוי להתחיל את ההכנה כשנה לפני הפרישה .

היכולת להתמודד עם השינויים

השינויים שבאים עם גיל הפרישה,  יכולים להיות מעניינים, אך יכולים גם להיות מאתגרים. יועץ פרישה לגמלאות שעובד עם גמלאים מנהלים ועובדים בכירים במגזר הציורי יכול לסייע בהתמודדות עם התחושות של אי-וודאות והשינויים בגיל המבוגר.

בניית אופק עתיד מחדש

"התמונה מהעתיד" בגיל  הפרישה היא מקור כוח מרכזי. יועץ פרישה לגמלאות, שעובד עם פורשי המגזר הציבורי , יסייע לכם לצייר תמונת עתיד חדשה הכוללת רצונות ומטרות חדשות. תמונה זו תשמש כמקור השראה ומטרה למימוש בתהליך הפרישה והמעבר לקריירה חדשה.

פיתוח והתפתחות

פורשים, אתם בגיל ובזמן האידיאלי,  לפיתוח והתפתחות אישית ומקצועית. יועץ פרישה לגמלאות יכול לסייע בבניית הסתכלות  והשקפה חדשה על החיים, שאחרי הפרישה, הכוללים התמקדות בתחומי עניין חדשים, ופיתוח מיומנויות חדשות שיכולות להוביל לקריירה חדשה מרגשת ומשמעותית.

האימון וההכנה מנטאלית

ההכנה המנטאלית בשלב הפרישה יכולה ליצור גישה אקטיבית ואופטימית בניהול מעבר קריטי זה. יועץ פרישה לגמלאות יסייע וילווה את הפורש מארגונים במגזר הציבורי בפיתוח תפיסה זו ויצירת תוכנית פעולה לשנה שאחרי הפרישה.

תהליך ההכנה כיום כולל מרכיבים רבים של מידע כללי ואישי הקשורים לפרישה בצד מיומנויות ספציפיות הקשורות לתהליך. תהליך האימון והפיתוח נתן את המענה לצורך של "הכנה מנטאלית" אישית לתהליך הפרישה.

פרישה לגמלאות כרוכה בלא מעט שינויים הקשורים לעבודה כמו- אבדן שליטה וכוח, שינוי מבנה ההשפעה, אבדן סממני סטטוס ועוד.

ברמה האישית נבחנות תפיסות של זהות אישית, ניהול זמן, חלוקה בין פנאי לתעסוקה, המערכת הזוגית ועוד.

פורשים מעבודה במגזר הציבורי? תהליך הפרישה יכול להיות בבחינת מקלחת של מים צוננים

תהליך הפרישה יכול להיות בבחינת מקלחת של מים צוננים על מי שנמצא בתהליך של הכחשה ודחיינות במונחים של: "נחכה ונראה", "קודם ננוח ואחר כך נחשוב" ו- "נסיים את החופשה ואז נחליט". מנגד, ראייה אחרת של התהליך יכולה להתייחס אליו כתהליך של בחירה, מעבר והזדמנות לעיסוקים חדשים.

מודל האימון והפיתוח- יועץ פרישה לרשויות מקומיות

מודל העבודה של "מהעתיד להווה" הינו מודל  היוצר אופק מובנה לחשיבה אסטרטגית בארגונים שניתן ליישמו גם לרמה האישית, ובעיקר בתהליכי מעבר של קריירה בכלל והכנה לפרישה בפרט. התהליך כולל כמה שלבים שניתן ליישמם במודל של אימון אישי:

1. מיפוי של המצב העכשווי : ביצוע ראיון אישי מעמיק לפורש מהמגזר הציבורי  לניתוח המצב העכשווי.

2. התכנסות ושיקוף של התמונה העכשווית והדגשת פערים.

3. ציור "תמונת עתיד": יצירת תמונה עתידית  כוללת לפורש הבכיר מהארגון הציבורי, הכוללת פרטים רבים ככל האפשר, של כיוונים ורעיונות למימוש.

4. זיהוי התרחישים "שקרו" בעתיד וזיהוי הנושאים העיקריים לעבודה האסטרטגית, בהכנה לפרישה כדי לממש תמונה חזונית זו.

5. הכנת תכנית עבודה אישית.

שתפו

עוד בנושא