יועץ פרישה למנהלים ועובדים בעיריות / רשויות מקומיות

תהליך הפרישה לגמלאות הינו תהליך משמעותי בחיינו. עם הגיענו לגיל הפרישה משתנה בבת אחת סדר היום שלנו. פלח הזמן של העבודה שתפס נתח משמעותי בלוח הזמנים שלנו מתרוקן  ויוצר תחושה ראשונית של ריק ונשאלת השאלה מה עכשיו?

יועץ פרישה למנהלים ועובדים בעיריות/ רשויות מקומיות

תוחלת החיים הגדלה , שמשמעותה  תקופת חיים של כ-20 שנה נוספות, מחייבת תפיסה אחרת של החיים אחרי הפרישה, שעיקרה יצירה אקטיבית של  מכלול עיסוקים בעלי תוכן ומשמעות בתחומי חיים מגוונים של תעסוקה, משפחה , התנדבות ועוד.

יועץ פרישה לגמלאות : הדרך לשלב את המקום החדש בחיים בראש סולם העדיפות

בעידן המודרני, המציאות הפנסיונית של גיל הפרישה מתכתבת עם מציאות טכנולוגית, ניסיון, ידע, וכלים שצבר הגמלאי. לא מעט גמלאים, כולל גמלאים מנהלים ועובדים ברשויות המקומיות,  מוצאים את עצמם בעידן שבו יש יותר זמן לחיות, ליהנות, ללמוד, להעשיר, לעשות דברים לנשמה!

מעבר זה אינו כרוך רק בשינויים כלכליים אלא יש בו גם מעבר מנטלי למציאות חדשה, של כיוונים אחרים ופחות מוכרים, מה שיוצר את הצורך גם בהכנה מנטלית.

מנהלים ועובדים ברשויות מקומיות, אם צברתם ותק רב והגעתם לגיל בו אתם חושבים על פרישה או מעבר לקריירה חדשה, יועץ פרישה המלווה מנהלים ועובדים בעיריות/ רשויות מקומיות יכול להיות המלווה האידיאלי. זהו אדם שיוכל לספק לכם את הכלים והייעוץ הנדרשים להתמודד עם האתגרים החדשים של התקופה החדשה!

מהו יועץ פרישה לגמלאות?

יועץ פרישה לגמלאות הוא מומחה שמספק לציבור רחב ייעוץ והכוונה בענייני פרישה, מעבר קריירה, ניהול זמן, ותחושת משמעות לעתיד. עבודתו של יועץ פרישה אינה נעשית רק בסוף הדרך, אלא כמו מורה ומדריך, הוא נותן ייעוץ לכל התהליכים המתמשכים ורצוי להתחיל איתו  כשנה לפני הפרישה .

היכולת להתמודד עם השינויים

השינויים שמתרחשים עם תהליך הפרישה,  יכולים להיות מעניינים ומאתגרים אחד. יועץ פרישה לגמלאות שעובד עם גמלאים פורשי הרשויות המקומיות יכול לסייע בהתמודדות עם התחושות של אי-וודאות והתמודדות עם השינויים בגיל המבוגר.

בניית אופק עתיד מחדש

יצירת "תמונת עתיד" הינה גורם חשוב בהתארגנות לחיים שלאחר הפרישה. המטרה המרכזית היא להפוך את גיל הפרישה למנוף ומקור כוח מרכזי ביצירת אפיקים חדשים. יועץ פרישה לגמלאות, שעובד עם פורשי רשויות מקומיות , יסייע לכם לבנות תמונת עתיד חדשה, כוללת רצונות ומטרות חדשות. תמונה זו תשמש כמקור השראה ומטרה לתהליך הפרישה והמעבר לקריירה חדשה.

פיתוח והתפתחות

פורשים מעיריות, רשויות מקומיות, אתם בגיל האידיאלי,  הזמן האידיאלי לפיתוח והתפתחות אישית ומקצועית. יועץ פרישה לגמלאות יכול להציע לכם לאמץ השקפה חדשה על החיים, התמקדות בתחומי עניין חדשים, ופיתוח מיומנויות חדשות שיכולות להוביל לפעילוית חדשות ,מרגשות ומשמעותיות.

הכנה מנטאלית ותהליך האימון

ההכנה המנטאלית בתהליך הפרישה  חשובה ליצירת הסתכלות חיובית וביטחון אישי ועצמי. יועץ פרישה לגמלאות המלווה מנהלים ועובדים בעיריות/ רשויות מקומיות יסייע ביצירת המסלול והנתיב המיטבי בעולם החדש אחרי הפרישה.

שינוי באורח חיים אישי ותעסוקתי

תהליך הפרישה או מעבר קריירה כורך בתוכו שינוי באורח חיים אישי ותעסוקתי, אשר אופן ההתייחסות אליהם יכול להשפיע על הצלחתו של התהליך ושביעות רצונות של הפורש.

פרישה לגמלאות כרוכה בלא מעט שינויים הקשורים לעבודה כמו- אבדן שליטה וכוח, שינוי מבנה ההשפעה, אבדן סממני סטטוס ועוד.

ברמה האישית נבחנות תפיסות של זהות אישית, ניהול זמן, חלוקה בין פנאי לתעסוקה, המערכת הזוגית ועוד.

תהליך ההכנה כיום כולל מרכיבים רבים של מידע כללי ואישי הקשורים לפרישה בצד מיומנויות ספציפיות הקשורות לתהליך. תהליך האימון והפיתוח נותן את המענה לצורך של "הכנה מנטאלית" אישית לתהליך הפרישה.

מודל האימון והפיתוח- יועץ פרישה לרשויות מקומיות

האימון האישי כולל כמה שלבים :

1. מיפוי של המצב העכשווי: ביצוע ראיון אישי מעמיק לניתוח המצב העכשווי, לעובד הרשות המקומית.

2. התכנסות ושיקוף של התמונה העכשווית והדגשת פערים.

3. ציור התמונה מהעתיד: יצירת תמונה כוללת לפורש הרשות המקומית, עם כל השאיפות והחלומות.

4. זיהוי התרחישים "שקרו" בעתיד וזיהוי הנושאים העיקריים לעבודה אישית ולשינוי.

5. הכנת תכנית עבודה אישית עם כיווני פעולה והתנהגות.

שתפו

עוד בנושא