יועץ פרישה מפקדים בכירים צה"ל משטרת ישראל ושב"ס

הפרישה לגמלאות אינה עוד שינוי בציר הקריירה התעסוקתית של המפקד הבכיר. מדובר בשינוי ומעבר , מסוג אחר שהכרנו, אשר מזמינים יצירת תוכן ומשמעות אחרת לדרך החדשה. לכן חשוב להסתייע ב: יועץ פרישה מפקדים בכירים צה"ל משטרת ישראל ושב"ס

המציאות כיום, של עלייה משמעותית בתוחלת החיים , יוצרת הזדמנות לבניית הסתכלות אחרת של כל מי שפורש לפנסיה מארגון לובש מדים, שעיקרה ראיית הפרישה כתהליך הדורש ניהול אקטיבי של יצירת אלטרנטיבות וכיווני פעולה בתחומים מגוונים של תעסוקה, התנדבות , יזמות ועוד.

המעבר מארגון לובש מדים לסביבה האזרחית, כרוך בלא מעט הסתגלות לסביבות חדשות ולא מוכרות בלא מעט תחומים וככזה יוצר צורך בתהליך הכנה מנטלי, מעבר לכל תהליך ההכנה הכלכלי והפנסיוני החשוב גם כן.

 רגע הפרישה

סיום התפקיד ובעיקר , היום הראשון שאחריו, יוצרים מציאות חדשה. דממה!! אין טלפונים, אין את רצף העשייה המלא והעמוס ויש מעבר ממצב של תקשורת שוטפת עם גורמים בכירים למצב של שקט מוחלט. השאלה שתעלה באופן מידי היא- מה אני הולך לעשות ? מחפש את משרת הניהול הבכירה הבאה? רץ לפוליטיקה?

המשמעות המיידית של היציאה מעמדת ניהול והובלה בכירה לפרישה מהארגון , מלווה בתחושה של אובדן השפעה, סמלי סטטוס, אובדן יכולות ומעטפת ארגונית שהייתה בעת השירות בארגון.

יועץ פרישה מפקדים בכירים צה"ל משטרת ישראל ושב"ס מסייע לכם לגלוש לעידן החדש בחייכם

זה לא עוד מעבר תפקיד

שינוי זה כאמור אינו עוד מעבר תפקיד ולכן צריך להיבחן ולהיבנות באופן אחר. נדרש חיווט מחדש        של תפיסות, עמדות ותוכנית פעולה! ממש כך!!.

  חשיבה אסטרטגית ארגונית, בחינת יכולת השפעה והמיקום הבכיר בארגון, יתחלפו בצורך אישי למציאת משמעות אחרת באמצעות בצורת חשיבה שונה וכלים מותאמים חדשים

יועץ פרישה מפקדים בכירים צה"ל משטרת ישראל ושב"ס מסייע בחשיבה חדשה אחרת המעמידה את הפורש הבכיר במרכז (כן רק אותו) ובוחנת דרכים חדשות למיצוי עצמי, תחושת רווחה וסיפוק, תחושת ערך ותרומה ועוד. המשמעות היא יצירת מרחבים חדשים לפעילויות ועיסוקים שיכולים להיות קשורים למה שנעשה בשירות ויכולים גם לייצג חלומות ושאיפות שמעולם לא היה את הזמן לעסוק בהן.

היציאה לפרישה אינה עוד מעבר קריירה

מדובר לא בעוד שינוי תפקיד, מדובר בכניסה למצב חדש שלא היכרנו בעבר. לא נפגוש בהגדרת תפקיד, לא נפגוש בהגדרות וציפיות של ארגון, אלא נפגוש במציאות חדשה אותה נצטרך לעצב בעצמינו ולבד.

מהו יועץ פרישה לגמלאות?

יועץ פרישה לגמלאות הוא מומחה שמסייע באופן אישי לבנות תוכנית הממוקדת  בהתארגנות ליום שאחרי הפרישה וביצירת סדר יום חדש המייצר תחושה של משמעות ועניין .

עבודתו של יועץ פרישה אינה נעשית רק בסוף הדרך, אלא כמו מורה ומדריך, הוא נותן ייעוץ תהליכי מתמשך ורצוי להתחיל אתו כשנה לפני הפרישה .

חמישה טיפים לפורשים בכירים

החשיבה האסטרטגית הארגונית  וקביעת התוכנית למימושה, משנה את פניה לחשיבה והערכות אישית של הפורש הממוקדת בכמה נושאים ותחומים:

מעבר מחשיבה ארגונית לחשיבה אישית.

עצירה לפסק זמן אישי ואתנחתא בה ממוקדת המחשבה בפחות עשייה ויותר בהסתכלות סביב ובלמידה מאחרים.

הערכת יכולות אישיות.

הסתכלות לאחור ובחינה חיובית של נכסים שנצברו- אישיים, ניהוליים ,מקצועיים ואחרים.

מעבר מתפיסה ממוקדת באיתור הפוזיציה הניהולית הבאה לחשיבה "מפזרת השקעות", בתחומי תעסוקה מגוונים פנאי, תחביבים, יזמות, משפחה ועוד.

חולמים קדימה- מתן האפשרות והלגיטימציה ליצירת תמונת עתיד של הגשמת חלומות, שתמיד רצינו לעשות ולא היה זמן לזה… או לא העזנו לחשוב עליהם.

מודל האימון והפיתוח- יועץ פרישה למפקדים בכירים

מודל האימון יכלול את המרכיבים הבאים:

היכרות עם תפיסת "הבגרות השנייה" בתהליך הפרישה.

סקירת מסלול הקריירה וזיהוי הנכסים הארגוניים והאישיים שנצברו בשירות.

פיתוח "תמונת עתיד" אישית ותעסוקתית כמצפן להגדרת מטרות לפורש.

יצירת תוכנית פעולה לניהול תהליך הפרישה והתקופה שלאחריו.

היכולת לנצל ולמקסם את יכולת ההובלה והמנהיגות והנכסים שצברתם בתפקידכם הניהולי  יומרו  על ידי המפקד הבכיר, להובלה אישית ומיטבית של מסלול החיים החדש ,בסיועו של יועץ הפרישה.

פוטר המאמר

שתפו

עוד בנושא